Forslag
Gi oss forslag på endringer eller nye funksjoner her. Vi vil gå igjennom forslagene og prioritere de etter hvor mange stemmer de får.
-
Iphone/Android app
Få Mylog funksjonalitet på mobilen
94 stemmer -
Sette sammen oppskrifter/måltider
Hadde vært fint med muligheten til å sette sammen flere ingredienser til et måltid, og lagre dette slik at man ikke trenger å registrere dette på nytt hver gang man spiser det samme.
Det bør også være mulig å angi hvor mange porsjoner en oppskrift er. På den måten kan man feks. legge inn en gryterett, og si at man tar 1 porsjon til lunch og en til middag.
Frokost med knekkebrød:
2 knekkebrød
10 g smør
30 g hvitost
20 g salami
30 g paprikaFrokost med yoghurt:
150 g yoghurt naturell
20 g valnøtter
20 g mandler
50… mer58 stemmer -
Import fra pulsklokke
Mulighet for å innhente data fra pulsklokker til mylog.
52 stemmer -
Sortering og favoritter på matvaretabellen!
Det hadde vært flott med sorteringsmulighet på matvarene, og en favorittliste så jeg slipper å søke gjennom alle hver gang!
28 stemmer -
Flere kroppsmål
Mulighet for å legge inn data for måling av f.eks hofte, lår, armer osv. i tillegg til livvidde
26 stemmer -
Mobilside - mobil.mylog.no
Greit å kunne logge uten å vere i nærheten av pc.
26 stemmerstartet ·
AdminMagnus Byrkjeflot
(Admin, Mylog)
svarte
Vi vurderer både omfang og løsninger. Kom gjerne med innspill på hvilke funksjoner som er ønskelig i en eventuell versjon 1.
-
Diagram som viser energifordelingen på måltid
Diagram som viser energifordelingen på måltid. Proteiner gir mindre kcal enn fett f.eks.
23 stemmerplanlagt ·
AdminMagnus Byrkjeflot
(Admin, Mylog)
svarte
Vi har begynt å se på mulige løsninger for en slik funksjon.
-
Funksjon for mest brukte matvarer, så man slipper å søke dem opp for hver gang de legges inn
Jeg skulle ønske det var mulighet for å få frem liste over de mest brukte matvarene fra tidligere i loggen. Visse ting spiser jeg ofte, og de er det litt ork å søke opp igjen for hver gang jeg fører inn måltid (som lettmelk, havregryn, entrecote, casein, eple osv).
14 stemmer -
Oversikt over hvilke matvarer man spiser mest av
Hadde vært gøy å se statistikk over hva slags mat man spiser mest av.
10 stemmer -
Virtuell trener
At mylog fungerer som virtuell trener og bidrar med bl.a:
-Motivasjon og tilbakemelding
-Forslag måltid/trening
-Påminnelse trening10 stemmer -
10 stemmer
-
Grafer
Disse grafene dere har for vekt og fettprosent er helt kurant.
Jeg vil ha flere av de.
Jeg vil kunne døpe de selv. (gi de ett navn)
Jeg vil kunne angi en startverdi.
Jeg vil at alt skal foregå på en skjerm med små bokser man kan hake ut på hvem av grafene som skal vises i grafen.Dette burde være enkelt å få til.
9 stemmertil gjennomgang ·
AdminMagnus Byrkjeflot
(Admin, Mylog)
svarte
Vi ser på muligheter for å lage ulike bokser med nøkkelinformasjon som du kan benytte på min side eller profil.
Gi gjerne noen eksempler på hvilken informasjon dere mener er viktigst.
-
Forhåndsdefinerte treningsprogram/ernæringsplaner
Mulighet for å hente inn et forhåndsdefinerte treningsprogram og ernæringsplaner i dagboken.
9 stemmer -
Summering av vekt i måltider
Kan dere lage en summering av total vekt på måltider i dagboken? Ville gjort det lettere å beregne hjemmelagde måltider :D
9 stemmer -
Deler inn fett i de tre fett typene.
Det hadde vært gunstig å få delt inn fett i de tre fett typene mettet, umettet og flerumettet. Typen fett er jo essensielt og viktig i en kostholddagbok.
8 stemmer -
Fikse konkuranse siden.
Kan kun lage 9 felt med formler.
Det er for lite.8 stemmer -
Mulighet for å beregne vekttap - mål,
Det finnes mange kalkulatorer rundt på nettet, det ville vært supert å kunne integrere de mest aktuelle med allerede registrerte data fra kalenderen! Da blir det mulig å se hvordan man ligger an etter f.eks. planlagt vekttap mot målvekt/dato og kaloriunderskudd.
Se f.eks. her:
http://www.fitwatch.com/qkcalc/caloriedeficitcalculator.php
http://www.fitwatch.com/qkcalc/weight-loss-calculator.php7 stemmer -
Egen aktivitet for skrittelling i dagbok
Mulighet for å føre skrittelling som en egen aktivitet i treningsdagboken
6 stemmer -
6 stemmer
-
Daglig inntak på min side
På "min side" står det daglig inntak i kcal. Jeg synes vi burde ha mulighet til å velge at daglig inntak skal regnes ut i karbohydrater fremfor kalorier (praktisk for de som går på lavkarbokost)
6 stemmer